Brittanie

Vorige week zaterdag zijn Bianca en ik naar Andorra geweest. 's Morgens rond 9 uur zijn we vertrokken en hebben we eerst Benji thuis afgezet. Vanuit hier zijn we doorgereden richting de Pyreneeën. Gelukkig hadden we nu ook de Tomtom bij ons waardoor het erg makkelijk verliep. Onderweg zijn we een aantal keer gestopt, om te poepen, om een gondel naar de top van de berg te nemen of gewoon te genieten van het uitzicht. We ontmoetten een Nederlands stel boven op de berg die ons vertelden dat alle sneeuw dat er lag vannacht gevallen was en dat het kouder was dan normaal was voor deze tijd van het jaar.
We zijn nog even naar Andorra City gegaan maar dat zag er niet zo spannend uit dus hebben we besloten terug te rijden naar het vorige stadje en daar een camping te pakken. We merkten al snel dat het kouder aan het worden was dus zijn het stadje ingegaan om wat eten te kopen voor de barbecue. Op de camping raakte we aan de praat met een Engels stel wat aan het trekken was met de camper. Zij nodigden ons uit voor een drankje in de camper, wat wij maar al te graag aannamen omdat het erg koud was geworden. Die nacht was de koudste nacht dat ik ooit heb gehad. Erg moe zijn we die ochtend onder een hete douche gesprongen en terug naar Mauzac gereden want Oliviers moeder wilde nog een afscheids lunch/diner met ons doen.
Die avond nog even bij Benji geweest en weer op tijd naar huis want de volgende dag zouden we naar Brittanie rijden.
De trip naar Brittanie was best lang en ergens halverwege riep Bianca ineens: ''Fuck, we hebben geen benzine meer! Het rode lampje brand al!''. Gelukkig kon de Tomtom ons vertellen waar het dichtstbijzijnde tankstation lag en was het probleem na voornamelijk wat paniek van Olivier (maar het is illegaal om geen brandstof te hebben!) al snel opgelost.
Die avond zijn we bij JB blijven slapen.
We zijn nog naar de zee geweest daar, gelukkig was het eindelijk een zonnige dag en konden we een zandfiguur bouwen; een zwangere vrouw.
Het was het plan om in Nantes op stap te gaan maar we waren te moe en dat is er niet meer van gekomen. Gelukkig de volgende dag wel. Na een dagje rond te hebben gelopen in Nantes (ze hadden de meest grote electronische olifant die echt rondliep) zijn we met spierpijn op een terasje beland en besloten die nacht niet meer naar huis te gaan. Een avondje stappen was het gevolg en toen we de laatste tram naar onze slaapplaats hadden gemist hebben we zo'n 3 kwartier naar huis gelopen. Ik kwam thuis met een paar extra blauwe plekken, vieze gras vlekken op mijn broek en een stopbord. Eenmaal thuis viel ik vrijwel meteen in slaap.
De volgende dag zijn we, na wat problemen met de deur die op slot zat, naar huis gegaan. Het was het plan om de volgende dag naar Nederland terug te rijden maar omdat de sfeer nogal vreemd was daar in huis, hebben we besloten die nacht te gaan rijden zodat we enigszins optijd in Nijverdal waren. JB had besloten ook met ons mee te gaan en zou van Dusseldorf naar Shannon terug vliegen, hij had namelijk afgelopen dinsdag zijn vlucht naar Ierland gemist ('Ik dacht dat het woensdag was..').
Na een trip van 13 uur met een hoop geklaag van de heren omdat ze zo lang moesten zitten, kwamen we in Bianca's mooie dorp. Even een rondje gedaan en 's avonds naar de rally gaan kijken die in de buurt werd gereden.
Afgelopen zaterdag zijn we over Sallands Heuvelrug gaan fietsen en later naar de stal waar Bianca's paard Murphey staat. We hebben allemaal even een rondje gehobbeld (doodeng!) en kwamen er met een bruine broek weer vanaf. Zondag zijn de jongens naar Amsterdam geweest en zijn Bianca, Joke (Bianca's moeder) en ik op een kar achter Murphey door het bos gaan rijden. Ik mocht hem ook even besturen, best tof.
Morgen gaan we weer onderweg naar Eindhoven en mag ik de rest van mijn vaccinaties halen.. Jippie!
Er zijn in ieder geval nog zo'n 10 dagen over en dan ben ik weg naar Nicaragua :).