Hoge avonturen

Mijn laatste berichtje was vanuit Granada. Die hebben we inmiddels verlaten en we zijn naar het kustplaatsje San Juan del Sur gegaan. Heel mooi idyllisch en ongelooflijk dood. Het schijnt daar altijd een groot feest te zijn maar omdat er nu een alcoholverbod was, werd er geen alcohol geschonken en had het dus voor de cafe´s ook geen zin om open te blijven. Gelukkig konden we met puppyoogjes toch een fles rum kopen en hebben we op ons balkonnetje rum-cola zitten drinken.

De volgende morgen moesten we weer vroeg op pad want we wilden naar Costa Rica. We hadden er op gerekend dat het wat moeilijker zou zijn omdat de verkiezingen waren en er dus minder bussen reden. We hadden niet verwacht dat er totaal geen reden. Niet vanuit dat dorp in ieder geval. We wilden toch wel heel graag het land uit, dus hebben we een taxi genomen naar de grens. Van hieruit konden we gelukkig wel een bus nemen en al snel lagen we in een hangmat in een hostel in Liberia. Liberia is ook wel een leuk stadje met vooral veel leuke straatjes. Wij zaten op ´backpackershaven´ zoals het in de LP genoemd werd, maar er was werkelijk geen backpacker te bekennen. Ook geen anderen trouwens. Samen met een paar mensen van het hostel zijn we maar wat rum gaan drinken en uiteindelijk naar de bioscoop. Honor and pride (denk ik, de titel was in spaans). Best prima film alleen was ik voor de verandering in slaap gevallen dus ik heb geen idee hoe hij afloopt.

De volgende dag door naar Alajuela waar het vliegveld van San Jose bij zit. Leuk busritje totdat we ineens een harde beng hoorde. Toen ik keek waar het vandaan kwam, zag ik dat de hele voorruit in diggelementen lag. Hij hing nog wel in het venster dus konden we gewoon doorrijden. Toen we vlakbij Alajuela kwamen begon het er echter uit te vallen en al snel was er weinig van over. Dan maar even stoppen en het hele raam er uit. We kwamen in ieder geval bij het hostal aan uiteindelijk (2 loze busritjes en een maffe taxirit later) en zijn na een rondje stad maar meteen gaan slapen. 13 uur later werden we weer wakker, was nodig.. Die dag naar de dierentuin geweest waar ze vooral veel apen en vogels hadden. En de Leguanen die los rondliepen, en ze zijn behoorlijk groot! Die avond wilden we nog wat gaan drinken maar dat lukte niet.. Er was niks open! We hebben een uurtje rondgelopen en toen hebben we maar wat in de supermarkt gehaald en zijn we naar huis gegaan.

De volgende ochtend vloog ik dan eindelijk naar Quito. Heb de hele nacht zowat niet geslapen en werd rond een uur of 6 al wakker. Rond 8 uur gingen we op zoek naar een bus en na een afscheid van Olivier op het vliegveld (hij vloog naar Chile) ben ik rustig naar Quito gevlogen. In het vliegtuig kregen we het beste cakeje ooit, iets met kokos en de rest kon ik niet onderscheiden, maar heel goed. Eenmaal daar aangekomen was ik binnen 10 minuten in een taxi (mama had geld overgemaakt zodat ik een taxi zou nemen) die mij netjes bij het hostal afzette. Die avond was er (zoals Tom en Richard mij al verteld hadden) gratis rum en cola. Ook niet van die laffe zooi wat je in een kroeg krijgt, maar behoorlijk sterk. Ineens zat het ook helemaal vol met Ieren en toen het op was zijn we met een aantal naar een Ierse pub gegaan. Kan me niet meer herinneren waar, het was zo mistig.. Maar goed, gezellig avondje en de volgende dag natuurlijk een beetje hoofdpijn. Dat was vast niet van de kater, is gewoon hoogteziekte.

Vanmorgen ben ik met mijn kamergenoot de berg op gegaan in een kabelbaantje en daarna met een aantal naar de evenaar. Een enorm monument op de verkeerde plaats en een stukje verderop een interessant museum met truckjes die te maken hebben met die krachten daar. Natuurlijk was de dag niet af zonder de verkeerde kant op te gaan. Na in eerste instantie bij de verkeerde tram naar binnen te zijn gelopen, zijn we later nog te lang in de bus blijven zitten waardoor we aan de andere kant van de stad waren beland. Gelukkig is de taxi niet zo duur en kwamen we toch weer veilig thuis.

Ik heb nog geprobeert om foto´s te uploaden maar mijn camera is echt heel vervelend bezig. Batterijen gaan zo´n 1,5 uur mee en nu weigert hij aan te gaan. Ik kan dus ook niks uploaden. Maar goed, dan moet je je het maar inbeelden..

Tot over een weekje ofzo weer :)